fredag, januari 9

Roadtrip på egen hand

Körkortet har vidgat mina möjligheter att ta mig fram och se världen. Därför bestämde jag mig för att ta en roadtrip någonstans på egen hand. Min enda önskan var sol och pool max fyra timmars bilresa från San Diego som den senaste tiden retats med kyla. Jag tittade på Kalifornien-kartan och matchade med väderprognoser och fann en gammal jetset-pärla mitt ute i öknen: Palm Springs. Jag packade bikini, läxböcker och tandborste och gav mig av vid halv åtta på onsdag morgon.

Jag färdades genom ökenlandskap och utspridda städer. Tillslut tornade hon upp sig mitt i det torra och varma landskapet. Ett riktigt bra besök blev det. Poolen var varm, solen strålade och jag fick till och med se en drag-show där män i enorma peruker och lösögonfransar dansade på ett mäkta imponerande vis!











2 kommentarer:

Caroline sa...

hi hi vad du e söt! Roadtrip på egen hand =) det e en typisk annagrej!
Nu flyttar ni snart till san fransisco, har ni fått lgh o allt?
Ska bli så kul att träffa dig snart igen!
Kram

Anonym sa...

Låter helt fantastiskt Anna! Härligt och höra att du beger dig ut på äventyr. Skulle gärna joinat dig.Kram från Jenny