fredag, februari 13

Climate Best by Government Test

Så var det dags att packa upp och starta upp i Redwood city. Gräver man vidare i historien kring stadens slogan ser man att en man vid namn Wilbur H. Doxsee 1925 vann stadens slogantävling med den underbara paroll som titulerar detta inlägg (eller ja, något har den omformulerats). Slagorden pryder fortfarande idag stadens port.

Nu undrar ni säkert hur denna undersökning gick till? Så här var det: innan första världskriget genomförde regeringarna i USA och Tyskland en rad undersökningar för att samla in meterologiska data. Resulatet publicerades sedan i tidningen. Kan ni tro att Redwood-borna blev mäkta stolta när de på delad plats med Kanarieöarna och medelhavskusten i norra Afrika ansågs vara "climate best".

Sedan jag kom har det regnat, varit vårsommarvarmt och mycket kallt ... Jag vet inte vad det är som definierar det bästa klimatet men jag vet att jag kommer att trivas. Fåglar kvittrar, det finns björkar och jag kan in till stan. Känns som hemma :-)





Inga kommentarer: