måndag, mars 2

Citrus, ceder eller musk?



Bild från sandravinkel.blogspot.com/

Jag är en stor testfantast! Paul och jag (dock på hans initiativ) har till och med en testplan. Vad det betyder får ni nog veta framöver. Hursomhelst, hittade jag detta underbara test i marsnumret av Domino. Det har anpassats lite efter mitt tycke och smak för att passa målgruppen. Är ni väl insatta i den speciella parfymterminologin får ni gärna rätta mig.

Nåväl, letar du fortfarande efter din egen signaturdoft? Faller du mer för den vackra flaskan snarare än hur dess innehåll matchar dig? För att hitta en doft som passar din person gäller det att förstå vilken betydelse som olika dofter har för dig. Det handlar alltså om nostalgi och om glada minnen. Testet hittar du här.

Tydligen är jag en person som ska bära fräscha dofter. Vilken doft är du?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag som älskar både test och parfymer! Jag blev förvirrande nog både blommig, fräsch och lite träig. Hmmm... Kram Emmie

Anonym sa...

Testet visade att jag skall satsa på fräscha dofter. Kom inte som en bomb för jag gillar verkligen friska dofter. Min parfym har precis tagit slut. Någon att rekommendera? Kram Jenny

Anna Johansson sa...

Emmie: Beror nog på din parfym-fetischism. Kanske för mycket minnen ;-)

Jenny: Jag har ingen aning, men citrus och sånt är ju alltid en höjdare. Kolla med Emmie!

Kram på er båda!

Erica sa...

Åh vilket bra test! Lite svåra frågor faktiskt ( :P ) men ändå rätt givande... jag blev fräscht blommig... det är väl ungefär det jag anande ;)