söndag, augusti 16

Ett eget rum



Bild: Underbara Clara (www.folkbladet.nu/?cat=89)

Jag sitter och drömmer om ett eget rum. Där vill jag ha pysselsaker, en fåtölj för långa telefonsamtal och annat som jag hade när jag växte upp. En sak som jag tycker är lite synd med vuxenlivet (ähum, eller sambolivet) är just att inte man inte längre har rätten till en egen vrå. Eller ja, det är svårt att motivera ett extra rum bara sådär, om man inte ska ha ett arbetsrum då. Men jag vill ha ett rum utan specifikt syfte som bara är mitt, som jag tapetserar med planscher på sånt som bara jag gillar. Där vill jag ha massvis med onödiga saker framme bara för att de gör mig glad. Jag får se om det blir ett rum till övers någon gång för mig. Nu blir det istället lite compact living i Malmö för ett tag. Inte helt fel det heller ...

2 kommentarer:

Sandra sa...

Håll ut Anna! Om/när ni köper ett hus, kanske det blir ett litet rum till övers : ) Jag fick ju ha mitt älskade scraprum i drygt 4 år, men måste väl prioritera ett till barnrum nu istället ; )

Emma sa...

Hade ni flyttat till Skurup hade ni haft hur mycket plats som helst!

Men jag håller med dig. Det känns så befogat att reservera ett rum som arbetsrum. Men man kan inte ta samma yta för något så ospecifikt som "jag vet inte riktigt än vad jag ska göra där... lite vad som faller mig in och där jag får plats att vara för mig själv".

Vilken tur du har som har en man som nog förstår exakt och precis vad det är du är ute efter och kommer tillåta det när boytan blir större!