onsdag, april 15

Livet går vidare!



Efter ihållande IKEA-överdos köpte vi ett jättelitet soffbord på vår lokala second hand
.



Jag studerar lite sådär och funderar kring alla stackars, förmodat alienerade, distansstudielärare. De måste sätta betyg på elever som varken lagt tid, själ eller hjärta på sina skoluppgifter. Om jag vore normen då.



Jag oroar mig för yttre tecken på stigande ålder.




Efter Obamas brandtal till senaten köper vi havregryn och bönor för att överleva våren.



Vi planerar och påbörjar vandringsturer ...



... som inte blir av på grund av akut sjukdom på ditresan.



Vi äter frukost och Kalle förklarar för mig hur jag ska göra för att ta reda på hur gröt blir gröt
.



Jag läser veckotidningar och dricker rödvin på vår soliga balkong på kvällarna.

Ja, livet går vidare. Vad hittar ni på?

4 kommentarer:

Caroline sa...

hi hi, det ser härligt ut =) men börjar du bli uttråkad? Hur länge ska du läsa på distans?När planerar ni hemkomst?
Här i Odense e våren på väg med stormsteg, det e härligt! Ja och Chris spenderade påsken i Barcelona, inte helt fel! Väckte ressuget i mig! Tittade på fantastisk arkitektur av Gaudi, tänk o bo i hans sagoliknande hus!!!
Har fortfarande i fått veta när jag har semester, de skrattar åt en på jobbet när man frågar...verkar inte så positivt...skulle ju vara bra att kunna boka in USA snarast! Vilka e bäst att flyga med?
Kramar!!!!

Erika sa...

Ja du...man jobbar och jobbar och jobbar, oftast inte över, men väl så intensivt de timmar man är där. Man klär sig varmt på morgonen för att sedan smått avlida i värmeböljan till lunch...eller tänker att "idag blir det nog varmt" för att mötas av åska och drivis senare på dagen. April är här (och snart förbi) och jag har just länsat biblioteket på si så där en tredjedel av deras trädgårdsböcker. Å så har jag hittat coola trekantiga krukor på nätet till balkongen, får se om den prunkar när ni kommer hem nästa gång. :)

Anna Johansson sa...

Caroline: Jag blev så Barcelona-sugen när jag såg dina kort! Mina distansstudier pågår i fyra år så det blir fortsättning när jag kommer hem. Vi ser ut att bli kvar ett år till, typ :-) Mer viktigt, när kommer du till Malmö? Kram Anna

Erika: Jag LÄNGTAR efter att sita och dricka kaffe/te med dig på uteplatsen! Kram på dig!

Anna Johansson sa...

Förlåt Carro ... Vet inte vilka som är bäst att åka med prismässigt, men SAS ger bäst upplevelse och Delta sämst. Flygbolagen kör ju med någon form av "Yield-marketing"-princip som innebär att du kan åka hur billigt som helst, hur bra som helst och tvärtom. Kom över när ni vill!