torsdag, april 9

These are a few of my favourite things

Det är verkligen roligt att komma till en ny plats och en ny kultur. Det finns så mycket som är intressant och härligt att jag ibland funderar över hur jag kommer att klara mig utan allt detta i framtiden. Jag trivs mest i den speciella formen av öppenhet som jag ofta hittar här, njuter och underhålls av språket, blir lycklig av möjligheterna och inspirationen som dessa ger, samtidigt som jag känner tillfredsställelse med att ha tiden att upptäcka. Alla begränsningar som finns ger så mycket mer tillbaks: För visst är antalet bekanta inte så många och jag har egentligen bara en rutin som inte går att förhandla bort: mina engelskalektioner på tisdagskvällarna. Men nu har jag istället mycket tid över då jag hinner utmana mig själv och min karaktär (jag har märkt att det är möjligt att öva upp både fokus och intresse) och jag ger företräde åt att känna efter vad det är som verkligen tilltalar mig. Jag ger tid åt att fundera över vad det är som ska vara viktigt. Jag testar saker och tillåter äntligen mig själv att tänka att det inte gör något ifall det hela visar sig vara något som inte föll väl ut.

Från det ena till det andra: Just nu blir jag extra glad när jag hör ordet treat. Ordet har många betydelser men mest gillar jag kopplingen mellan verbet: att ta hand om ... ("to care for ...") och substantivet: något som är en speciell och oväntad källa till glädje, välbehag eller underhållning. Treat syftar då ofta till en liten sötsak som du delar med dig av. Eftersom jag inte kan fira påsken med alla vänner och hela min familj så skickar jag er en liten treat blogg-ledes. Glad påsk!



Lite treats från mig lånade av Sweet Paul (sweetpaul.typepad.com)

6 kommentarer:

Erika sa...

Sänder en solig hälsning från Stråvalla där vi ätit alldeles för mycket mat och tagit det väldigt lugnt. Eftersom kopplingarna mellan jul- och påskborden är så stora har dessutom en ny tradition tagits fram - Påsk a la Malta! :) Kram, Erika

Anna Johansson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna Johansson sa...

Det låter som en makalöst bra treat :-)

Kram Anna

Anonym sa...

Hej sis!

Vad gør du och Kalle i juli? Jag och Tone snackar om att komma øver...

Kram D-dawg ;)

Anna Johansson sa...

D-dawg: Åh vad roligt! Ett mer utförligt svar kommer mail-ledes!

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack