onsdag, december 24

God jul



Nu är det dags för min första julafton utanför Sverige. Har haft ett trevligt sjå med att ordna svensk julmat till vårt firande hos Truls och Anna imorgon. Idag har jag gjort min första egna senapssill efter att IKEA hade slut på sin. Dessutom har en rödbetssallad tillagats av hemmainlagda rödbetor. Nöden har ingen lag. Det som inte finns får helt enkelt tillagas från grunden. James har gjort både skinka och kalkon och Kalle kämpar på med köttbullar och grönkål.

Längtar till imorgon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du bloggar så här dan före dan.
Din yngste bror har precis dykt upp och håller på med att packa in julklappar.
Daniel firar jul i Norge men dyker upp i morgon-
God jul Anna och Kalle önskar vi som är kvar hemma.
Hör av Dig
// Hälsn från MDL

Caroline sa...

God Jul på er!! O stort grattis till dig!!! Saknar våra juldagar i Balltorp!
Så duktiga ni e som fixar traditionell julmat =)
Jag har firat jul i malmö hos syster. Nu e jag tillbaks i Odense, ensam på juldagen..lite tråkigt men det får väl gå.
Hoppas ni får en underbar jul!
Kram Caroline

Anna Johansson sa...

Pappa: God jul till er också. Vi ses i januari!

Caroline: Jag saknade också alla på juldagen i år. Nästa år hoppas jag att det blir en stor trillingfest. Så det finns möjlighet att festa ännu hårdare nästa juldag :-). Längtar tills vi ses i februari!

Kram Anna