fredag, februari 13

China town

I måndags var jag en sväng inne i San Francisco och vandrade runt i China town. Ett härligt ställe som fick mig att minnas exotiska marknader och levande vårdagar. Efter lunch gick jag och Andrea backe upp och backe ner på Union street. Här fanns det många småbutiker, något som jag saknat sedan jag flyttade till USA. Likritade och inspirationsfattiga Westfield-shoppingcentra som dominerar i San Diego byts nu äntligen ut mot mångfalden butiker!

Vi tappade bort oss, jag och mitt sällskap Andrea. Hon är från Honolulu och frös som en tok. Jag, nyss kommit från Sverige tyckte att det var rätt så behagligt även om jag önskade att jag hade tagit med mig mina handskar. Trötta men med rosiga kinder hittade vi tillslut tillbaka till parkeringshuset.





Inga kommentarer: