måndag, mars 9

Kick-off

Kalle var till en början taggad och jag likaså. Vi slogs med ödlor, kastade oss med säkerhet över stup och värjde oss från attacker från bergslejon och kattdjur, i parken där träden blir 2000 år. Vi höll på i åtta timmar.

Besöket i Big Basin Redwoods state park i Santa Cruz var som en mental vicks, vilket alltid är välkommet en tidig vår. Nästa helg sätts vi på prov igen om Mr K återhämtar sig. Efter utflykten igår ligger han nerbäddad med svåra kramper och febersvettningar. Så kan det gå. Under tiden putsar jag kängorna, städar miss Daisy och missbrukar Facebook. Nu i veckan börjar jobbsökandet på allvar. Jag spetsar armbågarna mot tävlingsinriktade amerikaner med career objectives, visioner och en knivskarp profil. På pappret. Fortsättning följer ...















3 kommentarer:

Karl-Anders Johansson sa...

Ja, jag är en vekling. :)

Anna Johansson sa...

Men det ska vi råda bot på. Du är ett framtidslöfte trots allt. Bra benstomme, styrka i ryggen och ... Fattas bara lite råg också så är saken biff. Min fina.

Anna Johansson sa...

Puss