fredag, december 5

Nu är det jul!

Efter svettningar och Lucia-abstinens fann jag något som kunde lugna mina nerver: Ett julfirande i Balboa park. Det var svårt att få tag i parkering. Folk vallfärdade till Balboa park och det stora julkalaset. James undrade högt, mitt i den kamp som utbröt om plats (störst går först, äta eller ätas och så vidare ...) om det verkligen var kunde vara så populärt med Lussefirande? I ett etnocentriskt rus (förnöjsamt visste jag att det vankades glögg och körsång) hävdade jag att Lucia var riktigt stort här. Vi såg senare att det var ett julfirande inspirerat av länder från alla världens hörn som gett upphov till en sådan iver. Nåväl, glögg och Langos till tonerna av Christer Sjögren: Detta var kvällen då inget kunde gå fel!



... vitklädd med ljus i hår ...



... Santa Lucia



Smällkarameller stod högt i kurs



"Take your picture with the TOMTE - the swedish Santa"




The Glögg garden



"Det finns Langos på andra sidan Colombia, till vänster om Filippinerna"



"One Langos, please"



"..."



Ingen fest utan fiskdamm

5 kommentarer:

Emma sa...

Jag har lagt upp ett riktigt bra recept på pepparkaksdeg på phemma.net. Det kanske stillar din abstinens efter äkta svensk jul lite. Jag kan skicka formar om de inte kom med till USA!

Kram

Anna Johansson sa...

He he :-) Vi har en form, ska kolla receptet med en gång. Bar att du kkan relatera till högtidsabstinens.

Kram

ULLE sa...

Ni verkar har rikligt med julstämning over there... igår hade vi julbord, mmmm sillen e den bästa. saknar dig vännen

Anna Johansson sa...

Vi arbetar på det så bra det går, snart ses vi! Längtar riktigt mycket.

Kram

Caroline sa...

hi hi, langos och glögg...god kombo =) Det e ju bra att du får lite julkänsla i värmen, hade egentligen önskat att jag var där istället för här just nu. Jag längtar efter snö!